3 fantastische tools die ik gebruik voor mijn bedrijf
3 fantastische tools die ik gebruik voor mijn bedrijf

Er zijn tools/apps die ik vrijwel iedere dag gebruik voor mijn bedrijf, en waar ik echt niet zonder kan. Ze maken mijn werk en leven net even een stukje aangenamer, en dat is fijn. Vandaag wil ik een aantal van die tooltjes met jullie delen!

Google G Suite

Iedereen is denk ik wel bekend met apps als Google Docs en Gmail van Google, maar wist je ook dat er een zakelijke versie is? Voorheen heette dat nog Google Apps for Work, maar tegenwoordig kun je het vinden onder Google G Suite. Dit is betaald, en biedt een aantal extra mogelijkheden die je bij de gratis versie niet hebt. De belangrijkste reden voor mij om Google G Suite te gebruiken is Gmail. Ik heb verschillende mailprogramma’s geprobeerd, maar Gmail vind ik by far het prettigst werken. En het voordeel van Google G Suite is dat je je je eigen emailadres kunt koppelen, en met dat adres emails kan verzenden en ontvangen. Daarnaast maak ik erg vaak gebruik van Google Docs, Google Drive, en houd ik mijn agenda bij in Google Calendar. Google, I love you. En het mooiste? Het kost slechts +/- €4 per emailadres. Ook echt een aanrader voor bloggers!

Moneybird

Toen ik net begon met mijn eerste bedrijfje had ik géén idee hoe ik facturen kon maken. In het begin liep ik nog te klooien in Word, en probeerde ik mijn boekhouding bij te houden in Excel. De horror. Al snel vond ik Moneybird en werd verliefd. Met Moneybird kun je eenvoudig facturen aanmaken en je boekhouding doen. Alles werkt in de cloud, waardoor je altijd en overal bij je boekhouding kunt. Een groot pluspunt van Moneybird vind ik de gebruiksvriendelijkheid en de interface, want het werkt prettig en ziet er mooi en clean uit. Ik ben fan! Stuur je niet meer dan 3 facturen per maand? Dan kun je Moneybird gratis gebruiken. Zelf betaal ik €10 per maand, waardoor ik onbeperkt facturen en offertes kan maken en versturen. Ik kan Moneybird echt aanbevelen! Vooral als je zelf je boekhouding wilt regelen is het erg prettig, maar zorg dan wel dat je weet hoe en wat je allemaal moet bijhouden. Niks voor jou? Schakel dan alsjeblieft de hulp in van een boekhouder, want niemand wordt gelukkig van een rommelige boekhouding.

Adobe Creative Cloud

Programma’s als Adobe Photoshop en Adobe Illustrator draaien overuren bij mij. Ik gebruik het zowel persoonlijk als zakelijk, en ik kan écht niet zonder. Vroeger moest je de programma’s kopen, en dat kon echt oplopen tot duizenden euro’s. Vre-se-lijk. Gelukkig doen ze het tegenwoordig anders bij Adobe! Ze hebben nu Adobe Creative Cloud. In plaats van een programma te kopen, sluit je nu een abonnement af en betaal je maandelijks een vast bedrag. Echt een geweldige uitkomst als je het mij vraagt. Nu kunnen ook mensen met een minder toereikende bankrekening gebruik kunnen maken van hun geweldige programma’s. Photoshop heb je bijvoorbeeld al vanaf €12 per maand.

Het heet niet voor niets Creative Cloud. Alles verloopt digitaal. Je downloadt een app voor op je computer, je logt in met je gegevens en vervolgens kun je de programma’s waar je een abonnement op hebt downloaden. Het voordeel is ook dat updates inbegrepen zijn, waardoor je programma’s altijd up-to-date zijn. Daarnaast kun je de programma’s op meerdere pc’s gebruiken, en je instellingen worden constant gesynchroniseerd. Verder krijg je ook een cloud service waarop je je bestanden kunt bewaren. Zo kun je op ieder apparaat bij je bestanden, en hoef je niet te kloten met usb-sticks. Heeel chill. Zelf heb een abonnement op alle apps. Normaal kost dat €60 per maand, maar ik heb een studentenabonnement en korting waardoor ik slechts €15 euro betaal per maand. Beste deal ooit!

Er zijn meer tools die ik gebruik voor mijn bedrijf, maar deze drie gebruik ik veruit het meest. Herkenbaar? En welke tools/apps gebruik jij graag?

Afbeelding: BigStock

9 gedachten over “3 fantastische tools die ik gebruik voor mijn bedrijf”

  1. Goed artikel! Ik heb geen eigen bedrijf maar who knows! Ik wist helemaal niet dat je een Adobe abonnement kon afsluiten. Stiekem heb ik nu een gehackte versie van Photoshop omdat het inderdaad onbetaalbaar is. Maar voor maar €15 per maand… dat heb ik er wel voor over.

    1. Thanks! Had ik vroeger stiekem ook hoor, maar sinds je een abonnement kan nemen ben ik gaan betalen. Die €15 vind ik het dubbel en dwars waard haha!

  2. Sara | MevrouwMiauw

    Wat een leuk artikel. Ik heb sinds kort Adobe Lightroom, maar ik merk dat ik mezelf echt nog moet verdiepen in het hoe en wat van dit programma. Ik hoorde er altijd goede verhalen over en dacht daardoor: "oh leuk, dat wil ik ook", maar het is echt een programma dat je onder de knie moet krijgen.

    1. Het is inderdaad een fijn programma! Zelf kijk ik altijd op YouTube voor tutorials, en er is ook genoeg te vinden over Lightroom. Tip! 🙂

  3. Malou | Blonde Blossom

    Wat klinken die dingen allemaal handig! Vooral de eerste lijkt me heel praktisch, ik verstuur namelijk nooit facturen haha! Malou x

  4. Moneybird gebruik ik nu een paar jaar, ook de betaalde versie, en dat is de beste investering ooit. Wat een super handig programma is dat 🙂 geld dubbel en dwars waard ook 🙂

  5. Hailey | Palace of Bliss

    Wat een goede tips! Ik kende alleen Adobe, alleen gebruik ik die nog niet. Vooral Birdmoney zal ik eens nader bekijken!

  6. Ik gebruik Gmail gewoon gratis, maar ik werk wel met al die apps. Mijn administratie gaat via SnelStart en Adobe heb ik uiteraard ook! Handige tips 🙂

  7. Ah wat een top tips dit!! Ik had laatst gekeken naar Photoshop, maar vind dit in één keer toch wel een hoop geld. Met zo'n abonnement kan ik hier alsnog gebruik van maken. Thank you! 🙂 Liefs, Merel

Laat een reactie achter

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *